تبلیغات
زیست شناسی گرگان - نکات مهم در مدیریت زمان

امروز:

نکات مهم در مدیریت زمان

آیا شما به طور مداوم دیر به جلسات میرسید؟ آیا شما ساعت ها وقت را در دفتر خود میگذرانید اما نتیجه ای به دست نمی آورید؟ آیا شما این هفته هر شب زمان شام را از دست د اده اید؟ اگر پاسخ شما بله به هر یک از این سوالات است، شما نیاز به یادگیری مدیریت بهتر زمان خود دارید . ما ۱۰ نکته را برای کمک و راهنمایی شما بیان میکنیم.

 

۱- نگاهی به چگونگی صرف زمان خود.

10-tips-manage-time1

به یادگیری مدیریت بهتر زمان خود ، شما باید نقطه شروع خود را درک کنید. برای چند روز آینده، ببینید زمان شما چگونه صرف میشود. صادق باشید.  چه مقدار زمان را صرف شبکه های اجتماعی میکنید؟ نرم افزاری مانند Rescue time اهنگ استفاده از اینترنت وToggl زندگی افلاین شما را پیگیری میکنند.

 

۲- خرید یک تقویم دیواری برای دفتر خود .

10-tips-manage-time-2

همه ی ما یک تقویم بر روی کامپیوتر خود داریم اما یک تقویم دیواری چیزی نیست که بتوانیم مانند یک یک پنجره مرورگر جدید مخفی کنیم به طوری که تاریخ های مهم همیشه قابل مشاهده هستند.تقویم را در جایی در معرض دید خود نصب کنید (پشت خود نگذارید) و تاریخ های مهم در هر ماه را روی آن علامت گذاری کنید اینگونه شما گذر روز ها ، هفته ها و ماه ها را میتوانید کنترل کنید و دید بهتری از رویدادهای مهم آینده داشته باشید.

 

۳-برنامه ریزی برای روز آینده.

از اینکه شما هر شب به خانه بروید ،برای آنچه فردا شما باید انجام دهید برنامه ریزی کنید.فهرست کارها را ایجاد نکنید در عوض، دو اولویت مهم در کار ها را مشخص کنید و بر اساس این دو وظیفه برنامه ریزی کنید. چرا فقط دو وظیفه؟ زیرا انجام دو کار مم با وقفه یک روزه بلاخره انجام شدنی میباشد و زمانی که این دو کار به سر انجام برسد باعث ایجاد حس بهره ور بودن درون شما میشود.

 

۴-هر روز صبح برای اولین کار ایمیل خود را چک نکنید.

10-tips-manage-time-4

آیا شما زمانی که پشت میز خود نشسته اید ایمیل های تازه خود را چک میکنید؟ این عادت شما باعث میشود که شما به سمت کارهای پیچیده سوق داده شوید و از برنامه ای که برای امروز خود داشتید عقب میمانید. .اولین ساعات هر روز کاری را صرف کارهایی کنید که بالا ترین اولویت را دارند اینگونه احتمال اینکه در ساعات دیگر روز نیز به این کار بازگردید تا کار را تکمیل کنید بیشتر است.

 

 ۵- برنامه ریزی برای برقراری ارتباط با دیگران .

10-tips-manage-time-5زمانی که دائما گوشی شما در حال زنگ خوردن است یا دائما ایمیل های جدید را چک میکنید یا با همکاران خود به صحبت میپردازید تمرکز کامل به امری بسیار سخت تبدیل میشود.۳۰ دقیقه تا یک ساعت از هر روز کاری به برقراری ارتباط با دیگران اختصاص دهید.اینگونه شما از انجام بیشتر کارها شگفت زده می شوید.

 

۶-بستن درهای باز.

10-tips-manage-time-6

اگر شما یک دفترمخصوصدارید از بستن در و حتی قرار دادن یک تابلو “لطفا مزاحم نشوید ” بر روی آن زمانی که نیاز دارید نترسید. اگر نیاز هست قرار هایی که در زمان های حساس میشود را رد کنید یا به تعویق بیاندازید ، یا از همکارانتان بخواهید بعدا بعدا به آنها سربزنید.زمانی که در حال انجام کارهای مهم و حساس خود هستیددر های اینترنت را نیز ببندید تا حواس شما از کار اصلی خود پرت نشود.اپلیکیشن‌هایFreedom یا Self-Control کمک می‌کنند تا از این موارد جلوگیری کنید.

 

۷- وقفه زمانی.

10-tips-manage-time-7

وقفه آزار دهنده است، اما اغلب لازم است. ممکن است چیزی توجه فوری شما را لازم داشته باشد یا جلسه ای ناگهانی پیش آید. لزومی ندارد که دقیقه دقیقه زمان خود را با برنامه ریزی نابود کنید در عوض ۴ الی ۵ ساعت را برای کار مفید اختصاص دهید و باقی ساعات را با کارهایی که پیش می آید صرف کنید.

 

۸-دسته وظایف مشابه با هم.

 10-tips-manage-time-8

زمانی که شما وارد محل کار خود میشوید سعی کنید وظایف مشابه را با هم انجام دهید . اینکار باعث میشود حجم چشمگیری از کارهایی که باید انجام دهید کاهش پیدا کند. و تمرکز بر روی کار اصلی افزایش پیدا میکند.

 

۹- سلامتی بدن شما.

10-tips-manage-time-9

آیا تا به حال تا دیروقت در محل کار خود مشغول انجام کار بوده اید و فردا آن روز خسته و بی حوصله روز کاری خود را شروع کرده اید ؟خواب کافی و مناسب ،غذا خوردن با برنامه و ورزش بهره وری شما را قطعا افزایش میدهد پس مراقب سلامتی خود باشید.

 

 ۱۰-دقت در ریتم زندگی.

10-tips-manage-time-10

به اولین قدم باز میگردیم . چه زمانی شما بالاترین میزان بهره وری را دارید؟ شاید پس از صرف یک وعده غذا یا پس از صرف یک قهوه یا چای صبحگاهی. با توجه به تجربه روزانه خودزمان هایی را که بالاترین میزان بهره وری را دارید پیدا کنید و بر اساس آن برنامه ریزی انجام دهید و با انرژی بیشتری به کارهای خود بپردازید.بهتر است کارهای روتین روزانه را برای زمان هایی بگذارید که بهره وری شما کاهش می یابد.

 

 نویسنده: www.read.plash.in.com
توصیه شده توسط به آموز


نوشته شده در : شنبه 30 آبان 1394  توسط : شریفی زاده .    نظرات() .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر